Безперечні переваги автоматичних воріт, незалежно від того, чи ви віддасте перевагу відкатним, розстібним, секційним конструкціям, – це зручність і простота експлуатації. Складно придумати вдале рішення, ніж відкривати стулки або піднімати рольставні за допомогою пульта дистанційного керування, не залишаючи комфортний салон автомобіля, особливо коли на вулиці дощ, снігопад чи заморозки. Варто відзначити і той факт, що автоматика та фурнітура для воріт сьогодні виробниками пропонується дуже надійна та довговічна, тому ви навряд чи зіткнетеся з проблемами при їх використанні.
Єдине, що може ускладнити життя власнику гаража, – відключення електроживлення. Якщо в’їзна брама оснащена приводом з акумуляторною батареєю резервного живлення, то відкрити їх все ще можна буде за допомогою пульта. А ось інакше доведеться «зламувати» їх у ручному режимі. Тішить, що виробники воріт зазвичай заздалегідь продумують план дій у подібних випадках та пропонують штатні розблокувальні механізми.
Як діє розблокувальний ключ?
Якщо ви замовляєте ворота у компанії ВСВ-Груп, то при їх встановленні майстри проведуть інструкцію з особливостей експлуатації і, звичайно ж, розкажуть про те, як відкрити стулки при відключенні електрики. У комплекті кожної системи автоматики додаються розблокатори для приводів. Їх принцип роботи відрізняється залежно від моделі гаражних воріт та фірми-виробника, проте загалом механізм досить простий.
Якщо ви хочете відкрити розпашні ворота, то особливих проблем це не викличе: необхідно лише за допомогою спеціального ключа окремо розблокувати кожен привод стулок. Проблем з подальшою експлуатацією також не виникне: ворота будуть відкриватися і закриватися як звичайні, не оснащені автоматикою, доки живлення не відновиться.
Відповідним чином, за допомогою розблокувального ключа, можна змусити відчинитися і відкатні ворота. Після того, як ви потрапили в гараж, закривати їх доведеться вже вручну.
А ось відкрити секційну конструкцію виявиться дещо складніше. Звичайно, тут теж передбачені розблокувальні механізми, проте щоб привести полотно в рух, доведеться скористатися шнурами, які або звисають з електроприводу (якщо він навальний), або з каретки рейки (якщо ви віддали перевагу рейковому двигуну). Промислові секційні ворота можуть мати інший механізм відкриття: за бажанням замовника прямо в привід буде вмонтований ланцюговий редуктор. Коли пропадає живлення, електропривод переводиться на редуктор. Після цього відкривати та закривати ворота можна, перетягуючи ланцюг.
Підняти рольставні та захисні ролети можна навіть без розблоковувача – знадобиться лише комірець. Він вставляється в короб і дозволяє вручну відкрити ворота. Щоправда, процес піднімання та опускання буде дуже повільним.
Альтернативні способи потрапити до гаража
Кожен з нас може зіткнутися із ситуацією, коли скористатися розблокувальним ключем немає можливості – він залишився вдома/на роботі, втрачено тощо. Якщо потрапити до гаража необхідно терміново, існує кілька способів обійти захист.
Щоб відкрити ворота, зніміть лапи електроприводу зі стулок. Зробити це можна, відкрутивши чотири болта, що утримують електропривод, і від’єднавши його від стулок і опорних стовпів.
З відкатною брамою повозитися доведеться довше. Для аварійного розблокування потрібно буде демонтувати сам електропривод або зубчасту рейку. Радимо заздалегідь оглянути механізм або проконсультуватися з фахівцем, щоб зрозуміти, який варіант буде простішим у вашому конкретному випадку.
Найскладніше справа з секційними конструкціями. Фахівці радять ще на етапі проектування при виклику замірника або розрахунках на калькуляторі вартості воріт на сайті продумати організацію другого входу в гараж. Альтернативою може стати встановлення ригельного замку з розблоковувачем, який дозволить відкривати та закривати їх вручну навіть за відсутності електрики.
Якщо альтернативних способів потрапити в гараж не передбачено і замку також немає, єдиним способом буде порушити цілісність полотна. Там, де до нього приєднується кронштейн рейкового приводу, потрібно буде зовні (наприклад, за допомогою фрези) зробити отвір. Наша мета – добитися того, щоб кронштейн приводу відвалився від полотна. Щойно це сталося, ворота можна буде підняти у ручному режимі. Дещо простіше ситуація з моделями з навальним приводом: власник гаража може спробувати дістатися шнурів розблокатора, відкрутивши квадратну ручку з нижнього полотна.
На жаль, у більшості випадків зовнішній вигляд секційних воріт все ж таки постраждає і доведеться ставити латку на місці отвору. Багато власників гаражів, одного разу зіткнувшись із проблемою відключення електрики та складністю «зламування» секційної конструкції, вирішують встановити ригельний замок з розблокуванням: настільки трудомісткою є і процедура підйому, і відновлення полотна.
Щоб не помилитися з вибором оптимальної конструкції, радимо переглянути фото воріт та проконсультуватися з майстрами. Фахівці компанії ВСВ-Груп із задоволенням дадуть відповідь на всі ваші запитання та підкажуть, яку автоматику краще встановити і які альтернативні способи відкриття стулок передбачити.